keskiviikkona, marraskuuta 22, 2006

Log Cabin Socks

Log Cabin Socks - Anne Woodbury
Mari kulutti näihin Isoveikkaa, mä Seiskaveikkaa. Väri on luonnonvalkea ja lankaa kului ehkäpä kenties n. 100g. Puikkoina 3, 75mm bambut. Koko on Mummi (eli siro 36), mut näköjään menee mullekin neljä numeroa isompaan jalkaan. Lyhensin terässä olevia palmikoita siten, että molemmissa on vain kaksi kiertoa kolmen sijaan.

Mielenkiintoista on muuten tuo mun ja Marin sukkiin kuluttaman langan määrä (180g) sekä laatu ja puikkojen koko (4,5mm). Kaikki erilaisia. Enkä keksi muuta kuin sen, et mun käsiala on ilmeisesti aika löysää verrattuna pikkuserkun käden jälkeen.

Nuo palmikot on kauniit ja yksinkertaisuudessaan tuo kuvio on sellainen, et noita sukkia voi tulla useammatkin. Plus et sukat syntyy tosi nopsaan (tai siis olis syntyny jos osais laskee kolmeen).

8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Siis täh? Teitkö sä ohjeen mukaisilla silmukkamäärillä, mutta siis 7veikalla ja eri puikoilla? En edelleenkään jaksa laskea gaugea ;-)

Marsvin

tikru kirjoitti...

Juu, tein :)
Enkä kyllä laskenut tai tsekannut gaugea, sukissa en itsas just koskaan..laiskimusmaksimus..

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on joku ihme kynnys aloittaa töitä, ellei mulla ole edessä ohjeen mukainen lanka ja puikko. No, voishan se siltikin mennä metsään ;-) Kiitos kuitenkin!

Marsvin

Mari kirjoitti...

Apua - olenko tiukkis!? :-D

Mä päädyin siihen isoonveljeen ja noihin 4,5mm:n puikkoihin siksi kun
a) 3,5mmä suurempia puikkoja ei löydy multa kuin noin 4,5mm:n ja sitten taitaa olla seuraavat jo 8mm:n!
b) ohjeessakin oli käytetty periaatteessa liian pieniä puikkoja langan paksuuteen nähden... ajattelin että teen samalla logiikalla! Ja itse asiassa aloin ensin tekemään naisten ohjeella ja ajattelin että niistä tulisi miehen sukat, mutta sitten koko olikin ihan ok naisen sukaksi. (Eli ei täälläkään nyt mitään gaugeja laskeskella!)Eli jos mä tekisin 7 veikalla niin varmana täytyisi laittaa miesten ohjeen silmukkamäärät naisten kokoa varten.

Mari kirjoitti...
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.
Anonyymi kirjoitti...

No nyt mä olen ihan jäässä. En takuulla uskalla ikinä alottaa noita sukkia ;D

Marsvin

tikru kirjoitti...

hö marsvin, mistä sä nyt jäädyit, eiks tän pitäs ennemin sulattaa, sarjassamme tee millä langalla ja puikoilla tahansa niin aina tulee sopivat jolleki :)

Anonyymi kirjoitti...

Joo, pitää niitä kokeilla, olen kuolannut niitä jo niin monta kuukautta... ;-)

Marsvin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...