tiistaina, heinäkuuta 31, 2007

Sataa sataa ropisee, pili pili pom...

Some rainy day things, meme and hatlink :). And ofcourse thinking some great ideas (I think so, but will my students think so?) for work too.

Sadepäivän riemuja taidenäyttelyn lisäksi on surffailu bittimaailmassa.. ja orientoituminen pikkuhiljaa työelämään. Pää pursuilee ideoita oppilaiden päänmenoksi ja salamat käy ohimolohkoilla, onneks on paperia lähellä, joten voi kirjata aivotuotannon ylös samantien. Muuten ne katois, viis minuuttia on liian pitkä aika muistaa.
Pipo-ohjelinkki

Meemi Memmulta bongattuna.

Kirjoita lauseet niin kuin sanot ne:

1.Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Systerin punanen mekko mahtuu mulle kans.

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?
Tarviikko apua siinä tehtävässä, jonka mantsanmaikka anto?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
Ok, tehään niiku sä sanoit. (jos kyse on luovutuksesta niin syvä huokaus ennen tota ok:ta)

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
Mummi hakee meit varttia vaille kuus.

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Mä myöhästyin junasta ja tulin Hesaan bussilla.

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
Ookkonanähny mein ** kännyä?

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
Ostikko sä sen hameen Henkkamaukasta? Se viime viikkone?

Kerro mulle kans jos jatkat.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

hih, mä olisin ite vastannut lähes sanasta sanaan samalla tavalla :>

Roora kirjoitti...

Nappasin mukaani. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...