lauantaina, tammikuuta 07, 2006

Jättiraitaa

Novitan seiskaveljeksen jättiraita pyrki kovasti puikoille, joten mikäpäs siinä. Almost-Mariah odottaa siis hetken vieläkin.

Käytän usein farkkuhamosta ja sen kanssa polvisukkia, joten jättiraita suorastaan huusi päästä moisiks. Arvelin jo alussa, että kerällinen ei ihan riitä, mutta uhkarohkea yritys kuitenkin (Nalle-color riitti polvisukkiin). Mitä enemmän oon neulonu tuota ja kattellu langan värejä sitä enemmän mä siitä pidän. Tosin isompina pintoina vois olla aika räväkkää...toisaalta se Modan kannen paita on alkanut miellyttää silmää enemmän ja enemmän.

Muttamutta.. pari negatiivista kommenttia tuosta langasta:
- perhana, miten menee lankaa hukkaan kun tasoittaa raidat, jotta ne osuis kohdalleen molemmissa sukissa. Juujuu, ei pitäis olla niin tarkkaa, mutta kun on. Kaks suht samanlaista sukkaa ois kiva saada. Ja pakostakin ne välipätkät, jotka ei oo täyspitkiä jää käyttämättä, jos aikoo saada raidat kohdalleen. Sellasia muutaman metrin pätkiä..jihaa..
- värjäyspätkien pituus heittelee hieman (sukassa about kerroksella), joten ei voi luottaa raitoihin vaan on laskettava kerrokset. Tässä vaiheessa oon jo luovuttanu täysidenttisyyden sukkien kohdalla.
- pinkin ja sinisen vaihtumiskohta on RUMA ja varsinkin jos se yllärispylläris osuu näkyvälle paikalle (tuo kuva näyttää paremmalle kuin mitä vaihto on luonnossa). Sama oranssin ja vihreän välissä, mutta sei oo ihan niin paha.

Derea kommentoi langan solmuisuutta, mulla oli sen suhteen perfecto kerä, mutta noita väripilkkuja on vähän siellä sun täällä..ei tosin häirääviä.

Ja se isoin ärsytys kaiken mukavuuden ja nopeuden keskellä.. eihän se kerä riittäny. Tuossa on nyt se mitä on jäljellä; purkupätkiä, melkein yks kerta kaikkia raitoja kerällä, vajaa pinkki ja yks kokonainen sukka sekä toisesta reilu puolet vartta. Ja mä kun kuvittelin saavani ne maanantaina jalkaan. Ääääääääh. Joutuu venyy ja ehkä tiistaina sit..

6 kommenttia:

derea kirjoitti...

Mulla riitti yks kerä punaraitaa - just. Jäi metri yli :) Mun jättiraidalla on samanlaisia suunnitelmia. (jaa mikä sukkalakko? en mä mistään oo kuullu... *hätistää omatuntoa*)

Anonyymi kirjoitti...

Mulla riitti kanssa neliväriraita just eikä melkein, mut jalka on pieni. Ihanat nuo sun sukat, mäkin haluan...

Raisa kirjoitti...

Tosi ihanat sukat, mullakin vähän samantapaisia suunnitelmia... Tarvitsisi vain löytää se Täydellinen Hame jonka kanssa tuollaisia sitten käyttäisi! =)

Anonyymi kirjoitti...

Aivan sikamegamakeeet sukat. Noin niinkuin nuorison kielellä tai sinne päin sanottuna. Pitää saada tuota lankaa minunkin.

Sari (saristitching) kirjoitti...

Tosi kivat sukat!

Anonyymi kirjoitti...

Voi, nuo sukat näyttää niin ihanilta. Saitko silmukkamäärät jostain vai ihanko itse vaan laskit?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...